Comentarii (0) Reclamație film
  • Alege un server =>

loading...

loading...

Doneaza Ajuta Site-ul...

5.0

loading...

Amintiri bucureştene (1970)

Amintiri bucureștene online este un film românesc din 1970 regizat de Radu Gabrea.Filmul a fost vizionat de 847.495 de spectatori în cinematografele din România, după cum atestă o situație a numărului de spectatori înregistrat de filmele românești de la data premierei și până la data de 31 decembrie 2020 alcătuită de Centrul Național al Cinematografiei.
Titlu Alternativ : Bucharest Memories, Souvenirs from Bucharest

Vizualizari: 228

Categoria: Documentar, Romanesti, 1970

Regizor: Radu Gabrea

Data Adaugari: 01/04/2020

Scenariști: Radu Gabrea

Uploader: kukoolcrivat

Durată Film: 01:11:33

Claritate: WEB-DL 720p

Premii: N / A

IMDb: N / A


loading...
Filmul este un documentar inteligent construit, cu multe tuşe de umor şi cu secvenţe originale, care evocă convingător dragostea cineastului pentru Capitala ţării, dar şi buna cunoaştere a regulilor genului. Radu Gabrea construieşte o istorie a oraşului în prima jumătate a secolului al XX-lea, avându-l drept prefaţator, cu inflexiuni ale verbului sacru, pe genialul poet Tudor Arghezi, surprins pe meleagurile Mărţişorului, unde puterea comunistă l-a exilat şi unde era silit să vândă cireşe pentru a-şi întreţine familia, dar şi autorul unui adevărat imn de iubire înălţat Capitalei, prin volumul „Cu bastonul prin Bucureşti”. Nimic triumfalist în secvenţele prezentului, adică ale anului 1968, când a fost creat filmul, secvenţe de legătură cu tuşe de contrapunct, nu lipsite de ironie bonomă pentru locuitorii Capitalei. Rostitorii comentariului – semnat de George Macovescu, şef la cârma Cinematografiei, nu prea agreat de comunişti, dar şi profesor universitar, nu prea agreat la Universitate (citea dintr-o broşură legată un curs pe undeva inspirat de ştiinţa sovietică a filologiei, botezată ad-hoc „Teoria literaturii”) – sunt Valeria Gagialov şi Mihai Pălădescu. Secvenţele de la începutul artei cinematografice pe meleaguri româneşti, printre care defilarea regelui Carol I, vizite oficiale sau doar plimbări la Şosea prefaţează câteva noduri dramatice, printre care se află şi viaţa micilor negustori, prezenţa paupertăţii în inima unui oraş cu multe averi, polarizarea socială nefiind o temă definitorie. Cineastul descoperă în documentele artei filmului înregistrate în România o nestemată anonimă, o suită de cadre filmate de un amator pasionat de cinema şi care sintetizează nu doar aspecte ale turnării unui film profesionist, dar şi momente ale vieţii de familie, care au fost imortalizate şi de Fraţii Lumière la începuturile cinematografului. Această mică bijuterie de cinema anonim este utilizată de regizor pentru a marca unele unelte profesioniste avant la lettre ale artei de abia născute (dubla, proba de actor, mişcarea în cadru etc.), sugerând apartenenţa mediului social la cel cu care ne-a familiarizat un inspirat clasic al literelor româneşti, I. L. Caragiale.

Lasă un comentariu

Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Protectie Spam *: